torsdag 4 september 2008


ONSDAG !


Dagen började med att jag försov mig, fick panik och det blev en springtur till bussen !
Hade inte hunnit fixa varken hår eller smink, så hela resan från avesta till sala, spenderades inne på tågtoan ;) haha .. visade inte ens upp min biljett..

Framme i sala, böt jag tåg mot västerås.
Och sen vare ju så himla kul att vi skulle ta skolfoto den här dagen med. USCH !
hatar att ta skolfoto , och självklart fick jag stå på den sidan som jag INTE ville stå på , precis som förra året .. nej usch .. som sagt: jag tycker inte om att ta skolfoto!
nej nog pratat om det .. föresten så gick mitt ena örhänge sönder också ..
- vilken härlig morgon, eller hur ?

iallafall så gick skoldagen och
klockan tre kom våra modeller till oss,
som vi skulle sminka till modevisningen ..
Vi delade upp oss, så nåra fixade naglar,
andra smink och resten hår ..
Jag var en av dom som fixade hår ! :)

När allt var klart, fick vi lite ledig tid .. Då passade jag och emelie och fanny på att äta mat !
För hungriga var vi, de enda vi hade ätit på hela dagen var lunchen och en liten macka ..
Snål skola, för vi gick faktiskt ända till åtta på kvällen,
dom måste väl förstå att man blir hungrig ?

Efter det så gick vi och kollade vi på modevisningen.
Dom gick med kläder från Capri collection ..
Sen fick vi gå hem runt 8- halv nio nångång,
.. & en varsin ros fick vi också för vi hjälpt till :) !

Sen gick jag med Fanny till hennes jobb ( hon städar ) ..
För sov nämligen kvar hemma hos henne =)

Och gissa om vi var trötta när vi kom hem, efter ha gått i skolan,
från 8morgonen till lite efter 8kvällen :O ..
och när städningen var klar, och vi var hemma, så var väl klockan runt 10..
så trötta var vi ,
+ att våra fötter värkte , vi gick nämligen runt i högklackat i totalt 14 timmar .. ajajaj !
Så för våran del var det sängen som väntade .. / Louise

Inga kommentarer: