fredag 24 oktober 2008

..

*`Friendship ´*
(`v´)
v
----
Man ska aldrig ta för givet att det som finns i ens liv nu,
alltid kommer att göra det/finnas där..
Det finns så mycket hemskt här i världen,
som så snabbt kan ta det ifrån dig..
.......

Igår i skolan satt jag fanny & emelie och
pratade om en massa,
om döden t.e.x.

Vilken fick oss att börja tänka en massa,
Självklart dör alla någongång, men det är ju naturligt.
Men vi pratade mer om olyckor & självmord..

Och det fick verkligen en att börja tänka..

Jag menar, hur skulle man kunna gå vidare-
kunna fortsätta leva ett vanligt liv..
om det skulle hända någon som man verkligen står nära nått..
.. en familjemedlem, eller en vän ?!

-det skulle aldrig gå, aldrig !
ingenting skulle fungera som det borde.
vardagssaker som annars är så självklara, skulle bli omöjliga !


man måste hålla ögonen öppna,
ibland är allting inte som det ser ut..
.. ett leende- behöver inte betyda lycka !
det kan snarare vara ett sätt som någon utropar.
"ett rop på hjälp"
det gäller att se skillnad på
"den riktiga lyckan"
&
"den falska"

att hålla koll på hur folk i vår närhet mår:
är det viktigaste !
jag menar den ena dagen ..
finns de kansk en chans att hjälpa..
Och dagen efter:
.. kan det vara försent !

en viktig sak är också att,
Påminna dom du älskar
om hur mycket dom betyder för dig..
& att just dom gör en stor skillnad i ditt liv !

Så det är just vad jag vill göra nu !
jag vill att min familj/&mina vänner
ska veta hur mycket jag verkligen bryr mig !
Och att mitt liv inte skulle vara detsamma utan er!

Det finns ingenting, absolut ingenting, som jag inte skulle göra för er skull.
Jag skulle offra mitt liv om det vore så !
Det som är viktigast för mig:
Är att se er lyckliga & att ni mår bra !
Och så kommer det vara livet ut!

Att se era leenden eller höra era skratt värmer verkligen..
Det är er lycka- som gör mig lycklig !
Och vilken känsla känns bättre ?
- än att vara lycklig tillsammans med nån/några !

Ni lyser upp mitt liv mer än solen själv ..
Och jag är så tacksam att jag får ha er i mit liv..

Jag tänker inte nämna några namn här,
dom skriver jag inte ut på min blogg,
utan dom har en säker plats i mitt hjärta !!
och står skrivna där istället !
fördendelen:
personerna jag menar,
vet det mer än väl med sig :)

jag vet att jag inte säger dem här orden ofta!
men jag vill att ni tar åt er när jag säger dethär:

-*JAG ÄLSKAR ER*-

-men det hoppas jag verkligen att ni redan visste !

Inga kommentarer: