måndag 11 maj 2009

Snifff & jag :) ....


... sitter just nu och äter popcorn, vi har vart så duktiga sååå
för vi har pluggat ... ( till vår stora förvåning) fniss!

Och nu kom vi in på en kul diskution ..
ja nämde för emma att banan inte är en frukt
( en sa de till mej på min systers fest )
ja kom inte ihåg va de va .. så vi googlade...

De här fick vi fram!

Under min mattelektion idag började jag och en till prata om någonting och helt plötsligt kom vi in på ämnet: Är banan ett bär, en frukt eller en ört? Jag (dum som jag är) hävdade bestämt att det är en ört. Vet inte varför men jag fick för mig att jag hade hört det förut. Den andre killen sade att det var ett bär. Efter en tids disskution frågade vi läraren, han gav mig då ett tredje alternativ: Frukt. Så, vad är banan? Ett bär, en frukt eller en ört?

HAHAHAH, askul !! ... en öört ???
-
Oppps, vet ni de här står på wikipedia!
Banan är en ört och ett bär tillhörande banansläktet i familjen bananväxter,
Så nu kan vi inte säga att vi ska gå o ta en frukt,
nu måste vi säga ska vi gå och ta en ört????

Jag & emma är CHOCKADE!

Inga kommentarer: