torsdag 19 februari 2009

Hellooj :)

Jag har faktiskt börjat få idé torka på vad ja ska
skriva här i bloggen, blir mest va ja gör om dagarna hela tiden.
Vad vill ni läsa om ?? :) .. behöver lite idéer känner ja.
Den känns lite tråkig nämligen..
..mest ja gjorde de , sen de , sen de..osv ;)

Faktiskt så skrev Lisa en kommentar att hon tyckte de va
kul att läsa om va vi gör i skolan .. Så tänkte faktiskt
skriva lite om vad de är som ingår i vår linje!
Så har ja ju nått vettigt att skriva om,
och nåra kanske tycker de är intressant, nu vet ja ju en iaf.. ;)

Inriktning: Stil & Trend!
Stil och trendinriktningen är en bred kreativ utbildning
som ger dig grundläggande kunskaper inom
skönhetsvård, färg & form, hälsa samt företagande och entrepenörskap.

Hantverksteknikkurserna
Där får man lära sig att utföra olika
skönhets-och hudvårdsbehandlingar, lägga grundlggande och mer
avancerad make-up, utföra färganalyser
( villka färger olika personer passar i),
Stilanalys ( anpassa kläder till den personliga stilen och kroppsform)
Vi får även lära oss manikyr, nagelteknologi, frisyrstyling av långa och korta hår,

Hälsopedagogik
Den inre hälsa är viktig för all skönhetsvård
därför ingår hälsopedagogik i utbildningen och du får lära dig
hur du stärker din kropp inför ditt kommande yrkesliv.
Du får även lära dig mer om bland annat kost och hälsokunskap, kroppsmassage,

Färg och form, design och formgivning
Under utbildningen får du även utveckla ditt konstnärliga

skapande och din kreativitet. Du får bl.a. lära dig mer om
figurteckning, trycka textil, akvarellmålning, illustration,
materialbearbetning, konst och design i samhället.
Visualisera dina formideér med olika modellmaterial,
grafisk design, inredning- rummet.

Nu skrev ja mest om de här ämnerna eftersom de är
just dom som utmärker vårt program, eller va man säger.
Annars läser ju vi matte, svenska, engelska, data
och massa sånna ämnen som de flesta gör :) ..



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen! Ja det tycker ja du kan skriva om, det är kul att läsa. Men det blir mycket att man skriver om vad man gör och så i bloggen, som en dagbok. Kanske inte så jätte intressant att läsa för andra. Emelie sa en gång att om hon inte kände mig så skulle hon aldrig läsa min blogg.. Jag gick Hotell och Restaurang som jag ångrar djupt, det var inget för mig alls. Just nu jobbar jag på Ica Sjöhagen i Västerås. Jag har tänkt mycket på att bli frisör men jag får eksem när det blir fuktigt, så det blir ju inte så bra. Sen har jag även vart inne på nagelteknolog, men jag vet inte. Hudterapeut skulle också vara kul. Vi får se vad jag blir...
Kram

Anonym sa...

va roligt att läsa din blogg gumman :) Hihi :) Karamar//Vånk (bethinas vän :P )