måndag 27 juli 2009


varför ska allting vara så himla svårt ?
varför kan man inte bara se framåt hela tiden, istället för bakåt ?
allt hade ju vart så mycket enklare då .. ?

jag har nog förstått att jag har svårt att inse hur fort
tiden egentligen går ... för ja hinner verkligen inte med längre..

..nyss bodde vi hemma i huset tillsammans, hela familjen!
och vi var lyckliga, alla träffades varje dag ...
de va på den tiden då man verkligen hade ett hem,
visst de har jag nu med... men de är fortfarande
huset på landet som känns som mitt riktiga hem ..
kommer alltid vara så!

och de är så sorligt för åren går ju så snabbt ..
en dag kan gå hur segt som helst, även månaderna..
men åren.. de bara flyger förbi ... usch ...

nyss var men 15 år och man var ganska liten..
(då tyckte man ju förstås inte de.. men de va man faktiskt..)
man hade inte ens hälften av de problemen man har idag.
och livet lekte för de mesta ... dem tiderna , de är saknade!

jag har nog nått fel, men ja kan faktiskt inte släppa
att tiden går så fort och att ja faktiskt redan själv är 18 år !
( när ja va mindre såg ja de som vuxna, ja känner mej allt annat än vuxen?)
jag kan helt enkelt inte acceptera att de
blir så stora förändringar i livet....

om ja fick välja skulle jag vilja va liten igen ..
och ha hela min älskade familj samlad ...


de gör ont att tänka på att de man upplevt i sitt liv hittills
aldrig kommer bli verklighet igen.. nu är det bara minnen ..

Inga kommentarer: