måndag 19 januari 2009

Tänk om livet var som en videofilm...
.. & att man bara kunde stoppa livet just när man inte orkar mera,
och sen bara trycka på play igen ..
när man känner att man fått orken tillbaka..?

Eller kanske man bara behöver använda paus-knappen för ett kort tag,?
för att hinna andas, reda ut sina tankar för att sen starta där man slutade.

Men den funktion ja själv skulle använda mest ..
.. måste ändå vara "spolar-knappen" ...
Ja, tänk att bara sätta in ett band med sitt liv & spola tillbaka
till den tiden då du var som allra lyckligast,
sen bara starta och leva om livet

därifrån igen, hur underbart hade inte det ha varit ??

om det sedan skulle dyka upp en jobbig period skulle du
bara kunna snabbspola förbi det, förtränga-
ja helt enkelt låtsas som de aldrig hänt ..

Ja, du skulle ju till och med kunna använda överspelnings-knappen
för att helt radera det från ditt minne om inte annat.


Om de hade vart såhär bra vet jag precis vart i livet,
jag skulle spola tillbaka min film,
och stoppa bandet och leva därifrån.
Faktiskt så skulle jag göra allt för att göra det möjligt,
jag vill vara så lycklig- som jag var då..

Jag vill uppleva saker vi gjort tillsammans igen..
och jag vet att de inte kommer komma att bli en del av min framtid...
... för att uppleva det får ja nu bara gå tillbaka i mitt minne..
nått som ja sällan gör ( eftersom de bara gör ont & får mig ledsen)
nej, de ja vill är att gå tillbaka i tiden och få uppleva det igen.
de finns inget ja hellre vill .. saknar det så!

Allt känns så långt bort just nu - så de känns knappt som
de vart mitt egna liv- eller att ja själv vart med om det ens.
Känns mer som nått jag läst om.. eller aa vad som helst..
men iallefall inte mitt liv .. ! =/ .. allt känns alldeles för långt bort.

Usch , tycker att de är så hemsk att man aldrig kommer
att uppleva sin barndom igen, för mig så känns det iallafall som
de vart den bästa tiden i mitt liv, (hittills iallafall..)

Ibland tycker ja att resan från att gå från barn till vuxen rentutav
är riktig hemsk .. jobbig, jobbig & åter jobbig ..
Blir ju som ett helt nytt liv, man ser saker på andra sett och
framför allt förändras man- både utvändigt och invändigt-
. vare sig man vill eller inte.
Det är en del av resan. livet . det vi är födda för att stå ut med.

Visst ibland leker livet,
men lika snabbt dras man med i livets vändningar
.. och snabbt kan allt som känts så bra, kännas helt fel.
Allt blir så förvirrande, tankarna snurrar runt&runt som om
de lagt i en tvättmaskin som startats på full nivå.

Jag är i en sån period nu,
känns som ja inte alls vet vart livet kommer föra mig.
eller snarare vart jag för mig själv i livet.
De är ju trots allt jag som gör mina val.
- och väljer vilka vägar jag vill gå..
Men just nu vet ja inget, därav mitt förvirrade inlägg..

Men jag har inte tvingat nån att läsa,
och det här är min blogg och här får jag och
tänker skriva av mig både positiva & negativa saker/tankar.
.. för alla människor har ju faktiskt både -bra.. &.. dåliga dagar !


Ta vara på varje dag som kommer, för den kommer inte i repris!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar också att livet var en videofilm.. Va lätt allt skulle vara då!

Anonym sa...

Ja visst skulle det?